Google vytvořil šachovou umělou inteligenci, která se za čtyři hodiny existence stala neporazitelnou.

Představte si, že Vás někdo naučí jenom pravidla a nechá Vás hrát šachy s nejlepším strojem na světě. Za 4 hodiny se naučíte vše sami a stanete se neporazitelným! Že to nejde? Tak jde, google stvořil umělou inteligenci, které vysvětlil jenom pravidla hry šachy a ta umělá inteligence se sama zlepšovala až do úrovně, že nejlepší světový šachový program neměl šanci s ní hrát. To vše zabralo několik málo hodin. Tady nejde už jenom o šachy, ale možná o lidi a lidstvo, protože jestliže umělá inteligence jednou pochopí, že už člověka nepotřebuje, pak to bude zajímavé….

 

O některých umělých inteligencích zaměřených na šachy jsme již slyšeli a Google nás přibližně před rokem překvapil i umělou inteligencí schopnou porazit nejlepšího hráče ve hře go, která je výrazně náročnější než šachy. Do té doby probíhalo vše velmi intuitivně – umělá inteligence si ze své pozice naplánovala své tahy na několik kol dopředu a sledovala, co pro ni dopadne nejlépe. Umělá inteligence DeepMind, která byla použita právě na zápasy v go, však nemohla fungovat na podobném principu. Každý tah v go má totiž několikanásobně více možností než ten šachový a samotné tahy by mohly trvat i několik hodin.

 

Google vytvořil šachovou umělou inteligenci, která se za čtyři hodiny existence stala neporazitelnou. Už proti ní nedokáže vyhrát nikdo

 

Google tak vymyslel program, který se jednoduše vhodí do děje a neví, jak se co dělá, ale postupem času se učí z předchozích chyb nebo z toho, co dělá protihráč. Jen před několika hodinami ohromila svět informace o podobně fungující umělé inteligenci s názvem AlphaZero, kterou developeři naučili pravidla, ale žádné strategie. Prvních pár minut se jen snažila zjistit, co a jak funguje, ale v průběhu čtyř hodin byla schopna odehrát stovku solidních her proti programu s názvem Stockfish, což je nejinteligentnejší šachový program na světě. Zná všechny dosud vymyšlené a legitimní strategie a v podstatě dosud vládl šachovým programům.
 
Po stovce her se však AlphaZero stala neporazitelnou a každá hra končí její výhrou nebo remízou, kdy není možné udělat žádný vítězný tah. Jen za čtyři hodiny se tak umělá inteligence naučila, jak funguje jedna z nejtěžších her na světě a jak ji ovládnout a podle developerů není její uplatnění jen u stolních her, i když zatím nechtějí více prozrazovat. „Tento algoritmus by mohl řídit země, kontinenty, vesmíry!“ prozradili vzrušeně.

1 komentář u „Google vytvořil šachovou umělou inteligenci, která se za čtyři hodiny existence stala neporazitelnou.“

  1. Ahoj všem,

    asi půl roku zpátky jsem v Hydeparku viděl nějakého pofesora z cvut, který vykládal o té umělé inteligenci a říkal, že 5-10 let to uvidíme v plné kráse-:(

    Z tohoto videa mám pocit,že profesor byl docela hodně velký pesimista-:(

    Odpovědět

Napsat komentář